Създадената, за да доминира в SUV сегмента марка Haval, на китайския автомобилен гигант Great Wall Motors, заема 16-та позиция в престижната английска класация на Brand Finance – „100-те най-скъпоструващи автомобилни марки в света за 2018 година“. Това е изкачване с цели 13 позиции спрямо резултата на марката от 2017 година, когато Haval се класира на 29-то място.

Класацията на британската агенция „Brand Finance“ е една от най-важните в автомобилната индустрия и е своеобразно признание за успеха на екипите,  стоящи зад всяка една марка.

Към момента Haval е една от най-бързо развиващите се автомобилни марки, като с резултатите, които показва изпреварва Tesla, Jaguar, Mazda и други големи производители. Експертите очакват през 2019г. темповете на развитие на марката да се запазят, тя да продължи своята световна експанзия и в края на годината да покаже още по-добри резултати.

Класацията на 100-те най-скъпоструващи автомобилни марки в света, ежегодно провеждана от британската независима, оценителска агенция Brand Finance, подрежда автомобилните марки на базата на различни критерии и показатели, сред които са: обемът на продажби, емоционалната привързаност на потребителите към марката, разпознаваемостта на марката, капиталът, който притежава компанията и т.н. Класацията на Brand Finance е много добър показател, който позволява да се проследи развитието на автомобилните марки през годините.

Отговор на дневния въпрос: През 2018 година марката Haval се нарежда на 16-то място в класацията на Brand Finance – Auto100.