Сигурност на фокус: Как се представя новият Haval H6 на тест за преобръщане?
В последните години сигурността постепенно се превръща в отличителна характеристика и приоритет при производството на модели с марка Haval. Поредно доказателство за това са резултатите от теста за преобръщане, на който е подложен най-новият SUV в семейството на китайския производител – Haval Н6.
Тестът се провежда за първи път в лаборатория на Китайския център за технологии и проучвания в автомобилостроенето (CATARC) в Тиендзин и за разлика от еквивалентните краш тестове, провеждани в САЩ и Европа, този на CATARC е по-детайлен и дава по-изчерпателна и многоаспектна информация за представянето на автомобила при потенциален удар. Също така, за разлика от други аналогични тестове, тестът за преобръщане се поревежда в максимално близка до реалната среда – настилката в лабораторията повтаря на 100% състава на магистралите и първокласните китайски пътища, което го прави по-обективен.
Впечетляващите резултати Haval H6 показва при симулативно преобръщане със скорост около 50 км/ч и менекени със средни тегло и ръст на мъж и жена, разположени на предните две седалки. Целта е да се проследят потенциалните наранявания при различен тип тела и да се оцени обективно безопасността на всяко място в автомобила. При страничния удар SUV-ът се преобръща три и половина пъти, при което, благодарение на специално разработената от високоякостна стомана армирана клетка, се запазва целостта на купето, а манекените имат наранявания в критичните зони – глава и врат – под 10%.
Стъкленият покрив при новия Н6, традиционно считан за слабо място и източник на повишен риск при преобръщане на превозното средство, също остава здрав. До голяма степен това се дължи на равномерното разпределение на напрежението и тежестта към високоякостните А и Б колони, които дори след преобръщането остават без сериозни щети, а вратите остават затворени.
Липсата на сериозни увреждания по купето на автомобила улесняват и потенциална спасителна акция: вратите се отварят безпроблемно, без нужда от инструменти или нещо допълнително; коланите се откопчават нормално; няма сериозни деформации или изтичане на гориво от резорвоара, което би било предпоставка за възникване на пожар.
Представянето на Haval H6 е показателно и за ефективността на системите за пасивна безопасност, които реагират почти едновременно с удара и минимизират щетите и нараняванията на пасажерите. Сред основните системи, отговарящи за активната безопасност на Н6 са: FHR асистент за наблюдение на мъртвата зона, LDW и LCA системите за следене на лентата на движение, CTA системата, която алармира за местоположението на другите автомобили в трафика, ESP система Bosch 9-то поколение и RMI система, и двете отговорни за стабилността на автомобила на пътя, HDC и HAC асистентите за качване и спускане по наклони, BOS спирачен асистент и много други. За да бъдат покрити поставените високо стандарти, в процеса на разработката на модела са взети под внимание над 80 пункта и условия за безопасност, касаещи пътниците, пешеходците, купето и други. Под внимание са взети и внимателно анализирани резултатите от повече от 5000 виртуални симулации и проиграни различни сценарии.
В официално изявление след теста вицепрезидентът на Great Wall Motor г-н Самюъл Чен каза: „За нас безопасността е ключова ценност, каквато е и за нашите близо 4 милиона потребители по света. В последните години инвестирахме огромни суми и ресурси в развойна дейност и различни тестове, в технологии и стандарти, които вложихме днес във върховия ни модел Haval H6, така че да отговорим на нарастващите нужди на изисквания на пазара. Вярвам, че това е една от причините Haval да се нарежда сред най-скъпите SUV марки в света.“
В технологични разработки и иновации в областта на сигурността компанията инвестира постоянно. Последната инвестиция на GWM надхвърля 5 млрд. юана, с които е разкрит най-големият и високотехнологичен R&D център на територията на Китай, разположен на 260,000 m². Следваната от GWM 3D концепцията за безопасност обединява три ключови елемента: безопасност на пътниците, безопасност на пешеходците и запазване структурата на каросерията. Цялата научноизследователска и развойна дейност преминават както през етап на теоретичи виртуални експерименти и дигитални модели, така и на последваща експериментална валидация в контролирана, максимално близка до реалната среда.
Към момента, автомобилите с марка Haval покриват всички изисквания и стандарти за безопасност на ЕС и Китай, както и частично изискванията на САЩ и NCAP.