Световноизвестната независима консултантска агенция Brand Finance ежегодно подрежда класациите  „Топ 100 авто и Топ 10 гуми“, както и „Топ 500 на най-скъпоструващите марки“ за потребителски стоки и услуги в света.

 

Създадената за да доминира в SUV сегмента марка Haval на китайския автомобилен гигант Great Wall Motors Co. влиза в тазгодишната класация „Топ 100 авто и Топ 10 гуми“ под номер 16, което е изкачване с цели 13 пункта спрямо резултата през 2017 година, когато Haval е на 29-то място. Класацията е една от най-важните за автомобилната индустрия и отличава 100-те най-успешни марки автомобили в света и 10-те най-добри сред производителите на гуми. Докладът дава на заинтересованите страни ясни представи кой кой е в автомобилния свят, очертава тенденциите и признава успехите на екипите, които стоят зад всяка една марка автомобили или гуми.

Освен 16-тото място в топ 100 на най-скъпоструващите автомобилни марки в света, впечатляващият ръст от 124% на стойността на марката (спрямо 2017 г.) осигури на Haval дебют и в още една престижна класация, отново на Brand Finance – „Топ 500-те най-скъпоструващи марки в света“, където заема позиция 249.

Haval към момента е една от най-бързо развиващите се автомобилни марки, като с резултатите, които показва изпреварва Tesla, Jaguar и Land Rover. Експертите очакват, ако темповете на развитие на Haval се запазят и експанзията продължи, догодина марката да покаже още по-блестящи резултати. Според изпълнителния директор на Brand Finance Дейвид Хей възходът на китайските марки тепърва предстои и те много бързо догонват лидерите от Запад, а в определени сфери вече ги и изправарват. „Все повече хора в света припознават даден китайски бранд с високо качество и декларират висока степен на удовлетвореност от продуктите“ добява Хей.

И двете класации, ежегодно подреждани от уважаваната независима агенция за оценка на марките и стратегически консултации Brand Finance, позиционират и остойностяват брандовете на базата на различни критерии и показатели, сред които обем на продажбите, емоционална привързаност на потребителите към марката, устойчивост, бенчмаркинг на конкуренцията, международна признатост и разпознаваемост на марката, капитал на компанията и т.н., и т.н. Класациите се правят с цел проследяване развитието на всяка една марка автомобили, гуми, потребителски стоки или услуги, съпоставяйки представянето им през предходната година.

 

Точната стойност, на коята е оценен Haval не се посочва нито в едната, нито в другата класации, но представянето на марката не е изненадващо. То е плод на целенасочени и последователни усилия. От отделянето на Haval като самостоятелен бранд, фокусиран изцяло върху SUV сегмента, през 2014 год. в развитието ѝ са инвестирани милиарди. От една страна, инвестициите са в развойна дейност, иновации и нови технологии, които да дадат пряко отражение върху качеството на продуктите с марка Haval, да улеснят максимално шофьорите с интегрирането на нови и нови системи и асистенти във всеки следващ модел Haval, както и да повишат безопасността на автомобилите. От друга страна, представянето на Haval се дължи и на огромните инвестиции направени в кадри и експерти, с доказан опит и успехи в автомобилостроенето, както и инвестициите за разширяване и задълбочаване на моделната гама. Към момента Haval предлага най-пълната моделна SUV гама – от най-малките до най-големите SUV-та.

Философията на марката е поставяне на клиента и неговите потребности на пиедестал и целта, която се преследва с всеки продукт, всеки детайл по автомобила, всеки досег с марката в шоурум или сервиз е максимална потребителска удовлетвореност. И както показва класацията на Brand Finance изглежда този подход е най-верният път за изграждане на силен бранд с висока стойност.